|
Sprzątamy Tęczową Polankę
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1583 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
W procesie budzenia świadomości ekologicznej u dzieci istotną role odgrywa nauczyciel. To właśnie on uczy dzieci żyć w zgodzie z przyrodą, racjonalnie korzystać z jej dóbr, chronić przed dewastacją i zanieczyszczeniami. Zainteresowania nauczyciela i jego stosunek do przyrody udzielają się dzieciom. Dlatego powinien on stale pogłębiać własny stan wiedzy przyrodniczej i uwrażliwiać dzieci na piękno przyrody oraz na negatywną i niszczycielską działalność człowieka.
Prowadząca: mgr Renata Chodzyńska.
Temat: „Sprzątamy „Tęczową Polankę”.
Cele:
- Kształtowanie podstawowych zasad ochrony przyrody.
- Dostarczanie dzieciom wiadomości na temat przyczyn zanieczyszczania środowiska oraz sposobów zapobiegania tym zanieczyszczeniom.
- Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego.
- Rozwijanie zdolności właściwego reagowania na niszczenie środowiska przez rówieśników i dorosłych.
- Poznanie pojęcia „odpady”, źródła i rodzaje odpadów w środowisku lokalnym.
- Uświadomienie konieczności segregacji odpadów.
- Rozwijanie umiejętności dostrzegania piękna przyrody.
- Rozwijanie umiejetności wykonywania prostych czynności podczas obsługi komputera.
- Rozwijanie umiejetności prawidłowego oddychania.
- Rozwijanie pomysłowości podczas wykonywania różnorodnych wytworów z „odpadów”.
- Włączenie rodziców do pracy plastycznej.
Metody: Oglądowa, czynna, słowna
Formy: Grupowa, indywidualna, zbiorowa
Pomoce: Komputer, edukacyjna gra komputerowa „Komputerowa gratka”, „odpady”, ilustracje, papier kolorowy, klej, „kosze na odpady”.
Przebieg:
- Przedstawienie na ilustracjach dzieciom bohaterów bajki „Tęczowa Polanka” – Papatka, Barnaba, Filip i Tosia.
- Krótka rozmowa na temat obsługi komputera.
- Wysłuchanie bajki z komputera.
- Omówienie treści bajki, wysunięcie wniosków z zachowania głównych bohaterów.
- Wyjaśnienie dzieciom słowa „odpady” oraz znaczenia pojęcia „ochrona środowiska”.
- Zabawa „Zbieramy śmieci”.
Zaproszenie dzieci na naszą polankę. Dzieci zbierają rozrzucone po sali różnorodne odpady – plastikowe butelki, kartony po sokach, puszki po napojach, gazety, plastikowe pudełka, rolki po papierze toaletowym, foliowe torebki itp. Wrzucają je do przygotowanych imitacji oznakowanych koszy. W nagrodę za posprzątanie sali dzieci mogą zagrać w grę komputerową „Łowimy puszki”.
- Rozmowa z dziećmi na temat miejsc, gdzie ludzie zostawiają śmieci i konieczności dbania o czystość środowiska.
- Dzieci zbierają rozrzucone po polance gazety. Zabawa „Fruwające papiery” – dzieci dmuchają na arkusze gazet zamieniając się w wiatr. Następnie starają się zwinąć je w kulkę (Kto potrafi jedną ręką?) a następnie wcelować nią do „papierowego” kosza.
- W nagrodę za posprzątanie polanki - zabawa grą komputerową „Papiery w lesie”.
- „Wesołe stworki” - zachęcenie dzieci do wykorzystania „naszych” odpadów w pracy plastycznej – włączenie do zabawy rodziców. Wykorzystanie papierów kolorowych, sznurka i kleju.
- Oglądanie wykonanych prac.
mgr Renata Chodzyńska Miejskie Przedszkole Integracyjne Nr 3 w Lublińcu |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|